2013. szeptember 8., vasárnap

2013. szeptember 8. - Berlin

A reggelit a szálloda éttermében kaptuk. 10 órakor indultunk egy újabb körútra a városba. Természetesen ez sem ment zökkenőmentesen. Metróval utaztunk egészen a Bode-Museumig, amit csak kívülről néztünk meg. Viszont a mellette végig húzódó bolhapiacra kaptunk lehetőséget, hogy megnézzük. Azon az úton, ahol végig húzódott a piac végig sétálva a Berlini dómhoz lyukadtunk ki. A dóm előtti téren, mint mindegyik másik nevezetességnél is készült egy csoportkép és egy pár perc pihenőre is volt lehetőségünk. Sajnos ezen a napon is rengeteget sétáltunk, feszített tempóban.

Ezután elhaladtunk a National galeri előtt. A panoráma torony felé vettük az irányt. Megnéztük az előtte elterülő teret és a gyönyörű szökőkutat, amelynek a tetején Zeusz szobra állt. Tovább indultunk és út közbe sikerült vásárolnunk néhány szuvenírt a hazaiaknak. Következő úti célunk a világóra volt.

Utoljára a legizgalmasabb helyszínt hagyta az idegenvezetőnk. Kimetróztunk Berlin külvárosába a berlini falhoz. Egy 500 méteres szakaszt hagytak meg eredeti állapotában. Vagyis nem teljesen eredeti állapotában, mivel rengeteg művész hagyta ott a lenyomatát. Rengeteg festmény díszíti a fal megmaradt részletét. Látszódott néhány helyen a dupla fal is. Számomra ez volt a legnagyobb élmény a kétnapos kirándulás során. Nagyon megrázó volt belegondolni, milyen lehetett abban az időben élni, amikor egy fal választott el a szeretteinktől. Mennyien meghaltak azért, mert át akartak mászni a falon. A legszörnyűbb történetet egy 18 éves fiúról hallottunk, aki a fal lebontásának időpontjában a barátaival át akart mászni, végül a katonák lelőtték.

A visszautazás is metróval történt. A hotelbe visszaérve összeszedtük a cuccunkat, amit még ott hagytunk és siettünk a vonatra. A hazaút nagyon hosszúnak tűnt. Mindenki nagyon elfáradt a két nap alatt. Sokan alvással töltötték el az időt. A vasútállomáson már várt ránk Johann és András, autóval visszavittek minket Gut- Wehlitzbe. Egy finom vacsorával és munkanapló írással fejeztük be a hétvégét.

Egy másik munkanaplórészlet:

1. Ma megtudtam a városról:

A mai nap ismét tovább alhattunk. 9-kor volt a hotelben a svédasztalos reggeli. Rengeteg minden szerepelt a kínálatban. Volt ott 3 különféle müzli, rengeteg zöldség, saláta, szósz, zsemle, sajtok, kávé, narancslé és baracklé.
            Reggeli után 10-kor neki is indultunk a 2. napi túránknak. Első állomás a múzeum sziget volt. Megnéztünk nagyon sok múzeumot. Majd a közelben lévő bolhapiacra vettük az irányt. Több tíz méteren át voltak sátrak telis tele kincsekkel és kacatokkal. Miután ezt végigjártuk átmentünk az új részhez, ahol újabb hosszú soron át álltak az árusok.
            Ezután megnéztük a Berlini-dómot. Azt mesélték róla, hogy régen még szép fehér volt az egész épület, de ma már azért fekete, mert az autókból kiömlő sok gáz beszennyezte a falakat.
            Az útirányunk most már a Rotes Rathaus, azaz a vörös városháza volt. Azért hívják így, mert az egész épület vörös téglákból épült és nem vakolták le a falakat, se kívülről, se belülről. Nem sokkal távolabb található a tv-torony, ahonnan be lehet látni egész Berlint.
            Az Alexander Platzhoz sétáltunk ezután. Itt található Berlin 2. nagy bevásárlóközpontja. A világ minden tájáról érkeznek ide vásárlók, mert olcsó és minőségi áruhoz jutnak itt. Mi sajnos nem mehettünk be, mert szorított minket az idő. Itt láttuk a világórát is.
Innen a Berlini falhoz siettünk, hogy időben haza tudjunk érni. A berlini fal németül die Berliner Mauer a Nyugat-Berlint körülvevő határépítmény volt Kelet-Berlin és az NDK területén. 1961 és 1989 között létezett. A hidegháború alatt a kettéosztott Berlin Európa megosztottságának és az elnyomásnak egyik fő szimbólumává vált. Azt a megmaradt részét láttuk, amit nem romboltak le az egyesülés után. Ezt a részt felajánlották a művészeknek, akik 1990 és 2009 között festették rá a műveiket. Miután ezeket végignéztük siettünk a hotelbe, hogy elérjük a vonatunkat vissza Schkeuditzba. A hotelben még akadt egy kis probléma, mivel két ember nem várta meg a többieket. Emiatt büntibe kerültünk, így este nem mehettünk sehova.
            Miután beértünk Schkeuditzba már vártak minket az állomáson és kocsival vittek bennünket vissza a szállásra. Este még kicsit iszogattunk a bárban, majd aludni tértünk.

2. Szerzett kulturális tapasztalatok:

Tapasztalatom a mai napra, hogy sose bízzunk az ismeretlen emberekben, mert átvernek. Az utcán itt a piros, hol a piros? játékot játszottak. A másik, hogy tartsuk be azt, amit mondanak, mert következménye mindennek van.