2013. szeptember 15., vasárnap

2013. szeptember 15. - Drezda

1. Ma megtudtam a városról:

Ma reggel 7:45-kor keltünk és mentünk le reggelizni 8:20-ra. Utána feljöttünk a szobánkba, összepakoltunk, sőt még egy kicsit aludni is volt időm. Majd 9:30-kor találkoztunk ismét a tanári szállás előtt és elindultunk a vasútállomásra. Az úticél Drezda volt. Először Lipcsébe mentünk vonattal, majd ott át kellett szállni, és körülbelül másfél óra alatt érkeztünk meg Drezdába.
Mikor leszálltunk, egy idegenvezető fogadott minket. Elmentünk pénzt váltani, majd indultunk ki a városba. Első nevezetesség volt a Frauenkirche. A II. Világháború alatt lebombázták az egész teret és a templomot is. Majd újjáépítésnél az ép darabokat visszaépítették. Ezek kicsit sötétebbek is voltak.
A következő hely ahol megálltunk, az a Szász királyokat mutatta be egy hatalmas falon, amit porcelánból készítettek. Nincs közte fuga és ezt eredeti állapotában láthattuk, mert nem sérült meg a bombázások során. Faliszőnyegként csinálták meg és még a Királyok neve és uralkodásuk dátuma is szerepelt rajta.
Bementünk a hatalmas Zwingerbe, amit Erős Ágost építtetett. Barokk és reneszánsz stílusú. Itt található több múzeum is. Például: Állattani múzeum, Történeti múzeum.
A következő megálló a Semper operaház volt. Az operaház leégett és sokat vitatkoztak azon, hogy felújítsák, vagy pedig lerombolják. De végül felújították. Az idegenvezető elbúcsúzott tőlünk és mi visszasétáltunk a Striezelmarkt-hoz ahol a legrégibb német karácsonyi vásárt szokták tartani és már ilyenkor is készülődnek rá.
Rengetegen voltak és tele volt kirakodó vásárral. Kaptunk másfél óra szabad foglalkozást. Elmentünk és megkóstoltuk az ottani dürümöt, ami nagyon finom volt, és még maradt időnk végigjárni a vásárt is. Találkoztunk és elindultunk a vonatra.
Hazafele az út egész hamar elment, mert végig aludtunk. Leginkább Drezdában az tetszett, hogy hatalmas terek és épületek vannak, amik nagyon szépek.
Mikor leszálltunk a vonatról kijöttek elénk és visszahoztak minket a szállásra és rögtön mentünk is vacsorázni, ami 19:30-kor volt.

2. Szerzett kulturális tapasztalatok:

Jó volt, hogy nem kellett sokat várni a csatlakozásra, de a vasárnap abból a szempontból rossz, hogy a boltok zárva vannak. Szerencsére a vásárra ez nem igaz és tudtunk nézelődni és ebédelni.